Algemeen

Maatwerk Rondreizen
Hoewel we een aantal prachtige en afwisselende rondreizen door Georgië aanbieden kan het natuurlijk voorkomen dat je andere, specifieke of bijzondere wensen hebt. Als Georgië specialisten helpen we hierbij graag en werken we met alle plezier een op maat gemaakt reisschema voor je uit. Bijvoorbeeld voor een grote familie, jaarclub, dispuut, sport-team of als onderdeel van een incentive reis voor een afdeling op het werk. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend en uniek maatwerk reisvoorstel.
Rondreis op maat vanaf 2 personen
Touringo Travel biedt een breed scala aan rondreizen naar Georgië aan die al vanaf 2 personen kunnen worden geboekt. Hoewel we voor elke rondreis een redelijk vast programma hebben vastgesteld, is elke reis die wordt gemaakt uiteindelijk volledig maatwerk waardoor het vaak goed mogelijk is om hier en daar (kleine) wijzigingen aan te brengen in het programma. We adviseren je met alle plezier! Neem hiervoor contact met ons op om al je wensen door te spreken.
Heeft Touringo travel de beschikking over een 24-uurs noodservice?
In het geval van nood zijn we 24 uur per dag en 7 dagen per week te bereiken. Tijdens kantooruren kun je contact opnemen met Touringo via telefoon nummer (+31) – 020 -776 07 88. Buiten kantooruren kun je contact opnemen met ons noodnummer op +31 (0) 628731311. Hou er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

VOORBEREIDING OP JE REIS

Heb ik een reisverzekering nodig?
Voor reizen naar Georgië is een reisverzekering niet verplicht. Ons advies is echter om toch eens na te denken over een verzekering om zo eventuele risico’s in te dekken om zo optimaal te kunnen genieten van Georgië. Ter info: Touringo Travel biedt momenteel geen verzekeringen aan.
Wat is de beste periode om naar Georgië te reizen?
De beste periode voor een rondreis naar Georgië is van april tot en met september. In Georgië zijn 4 seizoenen, vergelijkbaar met die in Nederland maar dan uitgesprokener. In de winter is het kouder terwijl het in de zomer juist warmer is.
Heb je een visum nodig voor Georgië?
Een visum is voor Georgië niet nodig voor Nederlanders. Ook met een Nederlandse ID kaart kun je naar Georgië reizen. Het document moet minimaal 3 maanden geldig zijn. Daarnaast moet iedere reiziger een eigen identiteitskaart hebben; bijgeschreven kinderen zijn dus niet toegestaan.
Kan ik met euro’s betalen in Georgië?
In Georgië wordt betaald met de Lari die is onderverdeeld in 100 tetri. Op dit moment is 1 Lari ongeveer €0,32. In Tbilisi kan op veel plekken worden gepind (reken dan af in Lari om geen hoge wisselkoers te betalen). Ook geld wisselen is op veel plekken mogelijk.
Zijn er kledingvoorschriften voor Georgië?
Voor reizen naar Georgië zijn geen bijzondere kledingvoorschriften en kun je in principe dragen waar je je prettig in voelt. Hou er echter wel rekening mee dat bij het betreden van religieuze gebouwen een bepaalde dresscode wordt verwacht: In kerken en kloosters worden dames verzocht een hoofddoekje te dragen en zijn korte broeken niet toegestaan. Daarnaast kan het voorkomen dat vrouwen in kerken geen broek mogen dragen: De kerk biedt dan een omslagdoek aan die geleend kan worden tijdens het bezoek.
Heb je vaccinaties nodig voor mijn Georgië rondreis?
Er worden voor Georgië geen verplichte vaccinaties voorgeschreven. Vaccinaties die voor Georgië worden aangeraden Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Georgië aangeraden: – vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) – vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht)

VAKANTIE BOEKEN

Zijn internationale vluchten inbegrepen in de rondreizen & tours?
De rondreizen die we op onze website aanbieden zijn altijd zonder internationale vluchten. Uiteraard helpen we graag bij het vinden van de vluchten die het beste bij je wensen en het reisprogramma passen.
Wat moet ik doen als de factuur/boekingsbevestiging onjuist is?
Als de informatie op je boekingsbevestiging en/of factuur niet klopt verzoeken we je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Een overzicht van onze openingstijden en contactgegevens is te vinden op contact met Touringo. Aan wijzigingen en/of annuleringen kunnen kosten verbonden zitten.
Wanneer ontvang ik de boekingsbevestiging met de factuur?
Na het afronden en definitief maken van de boeking sturen we je zo snel mogelijk een boekingsbevestiging en factuur met daarin de betaalinstructies. In deze documenten vind je alle noodzakelijke informatie om de betaling te doen (via PayPal en Credit Card) en uiteraard alle informatie over je toekomstige reis naar Georgië!
Tot wanneer kan ik mijn geboekte reis annuleren?
Het is mogelijk je reis na het maken van de boeking te annuleren. Hiervoor gelden wel een aantal spelregels. Na het maken van een boeking heb je de mogelijkheid om binnen 5 werkdagen te annuleren (herroepen) door hierover schriftelijk met Touringo in contact te treden. Deze termijn van 5 werkdagen gaat in op de dag van het maken van de boeking. Hierna gelden de onderstaande annuleringskosten: Bij annulering binnen 5 werkdagen na boeking: 0% toeslag (Gratis) Bij annulering vanaf de 21ste dag de 14e dag vóór de vertrekdag: 50% van de reissom. Bij annulering vanaf de 14e dag tot de 5e dag vóór de vertrekdag: 75% van de reissom. Bij annulering vanaf de 5e dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom. Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. Touringo Travel behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Touringo annuleringsvoorwaarden.
Wanneer en hoe krijg ik de reisovereenkomst en hoe kan ik betalen?
Zodra je reis is bevestigd ontvang je per e-mail de reisovereenkomst met hierin alle belangrijke informatie over je aankomende rondreis in Georgië! Bij Touringo betaal je een aanbetaling van 30%. De rest van de reissom dient uiterlijk 28 dagen voor vertrek bij ons binnen te zijn. Indien je binnen 4 weken vertrekt dien je de reissom per direct in zijn geheel te voldoen. Je kunt snel eenvoudig met PayPal, iDEAL en Credit Card betalen.
Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?
Zodra je een aanvraagboeking hebt geplaatst, kun je deze niet kosteloos annuleren of wijzigen. Heb je na boeking aanvullende wensen die de reisaanvraag of reisovereenkomst veranderen, dan brengen wij € 50,- wijzigingskosten per boeking in rekening, naast eventuele annuleringskosten. Wijzigingen binnen 6 weken brengen meestal hoge annuleringskosten met zich mee. (NB: Onder “aanvullende wensen” wordt niet verstaan: een verandering van reisbestemming of vertrekdatum of een wijziging binnen de reis waardoor een deel van de reis opnieuw moet worden aangevraagd. In dat geval gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden). Een reis annuleren dient per e-mail te gebeuren vanaf het e-mailadres van de hoofdboeker.

OP DE BESTEMMING

Hoe wordt er gereisd?
Bij onze reizen zijn de transfers van en naar de luchthaven inbegrepen. We zorgen dat er iemand op het vliegveld klaar staat om je op te vangen. Bij vertrek zorgen we dat je ruim op tijd aanwezig bent op het vliegveld. Tijdens de rondreizen door Georgië wordt gebruik gemaakt van een privé bus(je) of auto.
Hoe wordt er geslapen in Georgië?
Het toerisme in Georgië is een stuk kleinschaliger dan je misschien zou verwachten waardoor er niet op alle locaties hotels zijn te vinden zoals je gewend bent. In Tbilisi zijn genoeg hotels van alle soorten pluimage te vinden maar in het binnenland; in plaatsen zoals Gavazi, Kutaisi en Kazbegi, zul je in guesthouses slapen. Je bent dan een gast bij een lokale familie waar je zult genieten van de Georgische gastvrijheid en waar je een geweldige lokale ervaring zult hebben inclusief heerlijk eten, een praatje met de lokale bewoners en naar alle waarschijnlijkheid een gezellige avond. Hou er wel rekening mee dat de accommodaties in Georgië niet in alle gevallen voldoen aan de westerse maatstaven. In Tbilisi hebben de meeste kamers airconditioning en een eigen badkamer met douche en toilet. In de homestays is meestal sprake van gedeelde sanitaire voorzieningen.

Contact

Contact
We zijn op verschillende manieren te bereiken. Zowel per e-mail als per telefoon staan we je graag te woord. Voor alle informatie kun je kijken op https://www.touringo.nl/contact.
Ik heb een klacht, waar/hoe kan ik deze indienen?
Het kan (helaas) altijd voorkomen dat je niet tevreden bent over de ontvangen service of dienstverlening of wanneer je van mening bent dat een deel van de reis niet naar redelijkheid is uitgevoerd. Je kunt je klacht, opmerking, suggestie en/of verzoek via onze digitale contactformulier bij ons indienen. Ook via [email protected] ontvangen we je bericht graag. Om je eventuele klachten goed op te lossen willen we je verzoeken deze zo duidelijk en specifiek mogelijk uit te werken en te beschrijven, bij voorkeur ook voorzien van foto’s. Na het insturen van de klacht zullen we de ontvangst hiervan bevestigen. Binnen uiterlijk 30 dagen zullen we een inhoudelijke reactie op je klacht geven. Indien er sprake is van een klacht tijdens de reis verzoeken we je hierover direct contact met ons op te nemen zodat we kunnen proberen dit tijdens de reis op te lossen.

Maatwerk Rondreizen

Hoewel we een aantal prachtige en afwisselende rondreizen door Georgië aanbieden kan het natuurlijk voorkomen dat je andere, specifieke of bijzondere wensen hebt.

Als Georgië specialisten helpen we hierbij graag en werken we met alle plezier een op maat gemaakt reisschema voor je uit. Bijvoorbeeld voor een grote familie, jaarclub, dispuut, sport-team of als onderdeel van een incentive reis voor een afdeling op het werk. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend en uniek maatwerk reisvoorstel.

Rondreis op maat vanaf 2 personen?

Touringo Travel biedt een breed scala aan rondreizen naar Georgië aan die al vanaf 2 personen kunnen worden geboekt.

Hoewel we voor elke rondreis een redelijk vast programma hebben vastgesteld, is elke reis die wordt gemaakt uiteindelijk volledig maatwerk waardoor het vaak goed mogelijk is om hier en daar (kleine) wijzigingen aan te brengen in het programma. We adviseren je met alle plezier!

Neem hiervoor contact met ons op om al je wensen door te spreken.

Heeft Touringo Travel de beschikking over een 24-uurs noodservice?

In het geval van nood zijn we 24 uur per dag en 7 dagen per week te bereiken. Tijdens kantooruren kun je contact opnemen met ons via telefoon nummer (+31) – 020 -776 07 88.

Buiten kantooruren kun je contact opnemen met ons noodnummer op +31 (0) 628731311. Hou er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

Heb ik een reisverzekering nodig in Georgië?

Voor reizen naar Georgië is een reisverzekering niet verplicht. Ons advies is echter om toch eens na te denken over een verzekering om zo eventuele risico’s in te dekken om zo optimaal te kunnen genieten van Georgië.
Ter info: Touringo Travel biedt momenteel geen verzekeringen aan.

Heb je een visum nodig voor Georgië?

Een visum is voor Georgië niet nodig voor Nederlanders. Ook met een Nederlandse ID kaart kun je naar Georgië reizen. Het document moet minimaal 3 maanden geldig zijn. Daarnaast moet iedere reiziger een eigen identiteitskaart hebben; bijgeschreven kinderen zijn dus niet toegestaan.

Zijn er kledingvoorschriften voor Georgië?

Voor reizen naar Georgië zijn geen bijzondere kledingvoorschriften en kun je in principe dragen waar je je prettig in voelt. Hou er echter wel rekening mee dat bij het betreden van religieuze gebouwen een bepaalde dresscode wordt verwacht: In kerken en kloosters worden dames verzocht een hoofddoekje te dragen en zijn korte broeken niet toegestaan. Daarnaast kan het voorkomen dat vrouwen in kerken geen broek mogen dragen: De kerk biedt dan een omslagdoek aan die geleend kan worden tijdens het bezoek.

Heb je vaccinaties nodig voor mijn Georgië rondreis?

Er worden voor Georgië geen verplichte vaccinaties voorgeschreven. Vaccinaties die voor Georgië worden aangeraden Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Georgië aangeraden: – vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) – vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht)

Kan ik met euro’s betalen in Georgië?

In Georgië wordt betaald met de Lari die is onderverdeeld in 100 tetri. Op dit moment is 1 Lari ongeveer €0,32. In Tbilisi kan op veel plekken worden gepind (reken dan af in Lari om geen hoge wisselkoers te betalen). Ook geld wisselen is op veel plekken mogelijk.

Wat is de beste periode om naar Georgië te reizen?

De beste periode voor een rondreis naar Georgië is van april tot en met september. In Georgië zijn 4 seizoenen, vergelijkbaar met die in Nederland maar dan uitgesprokener. In de winter is het kouder terwijl het in de zomer juist warmer is.

Zijn internationale vluchten inbegrepen in de rondreizen & tours?

De rondreizen die we op onze website aanbieden zijn altijd zonder internationale vluchten. Uiteraard helpen we graag bij het vinden van de vluchten die het beste bij je wensen en het reisprogramma passen.

Wat moet ik doen als de factuur/boekingsbevestiging onjuist is?

Als de informatie op je boekingsbevestiging en/of factuur niet klopt verzoeken we je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Een overzicht van onze openingstijden en contactgegevens is te vinden op contact met Touringo Travel. Aan wijzigingen en/of annuleringen kunnen kosten verbonden zitten.

Wanneer ontvang ik de boekingsbevestiging met de factuur?

Na het afronden en definitief maken van de boeking sturen we je zo snel mogelijk een boekingsbevestiging en factuur met daarin de betaalinstructies. In deze documenten vind je alle noodzakelijke informatie om de betaling te doen (via PayPal en Credit Card) en uiteraard alle informatie over je toekomstige reis naar Georgië!

Tot wanneer kan ik mijn geboekte reis annuleren?

Het is mogelijk je reis na het maken van de boeking te annuleren. Hiervoor gelden wel een aantal spelregels. Na het maken van een boeking heb je de mogelijkheid om binnen 5 werkdagen te annuleren (herroepen) door hierover schriftelijk met Touringo Travel in contact te treden. Deze termijn van 5 werkdagen gaat in op de dag van het maken van de boeking. Hierna gelden de onderstaande annuleringskosten:

– Bij annulering binnen 5 werkdagen na boeking: 0% toeslag (Gratis)
– Bij annulering vanaf de 21ste dag de 14e dag vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
– Bij annulering vanaf de 14e dag tot de 5e dag vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
– Bij annulering vanaf de 5e dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom. – Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Touringo Travel behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Touringo Travel annuleringsvoorwaarden.

Wanneer en hoe krijg ik de reisovereenkomst en hoe kan ik betalen?

Zodra je reis is bevestigd ontvang je per e-mail de reisovereenkomst met hierin alle belangrijke informatie over je aankomende rondreis in Georgië! Bij Touringo Travel betaal je een aanbetaling van 30%. De rest van de reissom dient uiterlijk 28 dagen voor vertrek bij ons binnen te zijn. Indien je binnen 4 weken vertrekt dien je de reissom per direct in zijn geheel te voldoen. Je kunt snel eenvoudig met PayPal, Credit Card of contant betalen.

Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

Zodra je een aanvraagboeking hebt geplaatst, kun je deze niet kosteloos annuleren of wijzigen. Heb je na boeking aanvullende wensen die de reisaanvraag of reisovereenkomst veranderen, dan brengen wij € 50,- wijzigingskosten per boeking in rekening, naast eventuele annuleringskosten. Wijzigingen binnen 6 weken brengen meestal hoge annuleringskosten met zich mee. (NB: Onder “aanvullende wensen” wordt niet verstaan: een verandering van reisbestemming of vertrekdatum of een wijziging binnen de reis waardoor een deel van de reis opnieuw moet worden aangevraagd. In dat geval gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden). Een reis annuleren dient per e-mail te gebeuren vanaf het e-mailadres van de hoofdboeker.

Hoe wordt er gereisd?

Bij onze reizen zijn de transfers van en naar de luchthaven inbegrepen. We zorgen dat er iemand op het vliegveld klaar staat om je op te vangen. Bij vertrek zorgen we dat je ruim op tijd aanwezig bent op het vliegveld. Tijdens de rondreizen door Georgië wordt gebruik gemaakt van een privé bus(je) of auto.

Hoe wordt er geslapen in Georgië?

Het toerisme in Georgië is een stuk kleinschaliger dan je misschien zou verwachten waardoor er niet op alle locaties hotels zijn te vinden zoals je gewend bent.

In Tbilisi zijn genoeg hotels van alle soorten pluimage te vinden maar in het binnenland; in plaatsen zoals Gavazi, Kutaisi en Kazbegi, zul je in guesthouses slapen. Je bent dan een gast bij een lokale familie waar je zult genieten van de Georgische gastvrijheid en waar je een geweldige lokale ervaring zult hebben inclusief heerlijk eten, een praatje met de lokale bewoners en naar alle waarschijnlijkheid een gezellige avond.

Hou er wel rekening mee dat de accommodaties in Georgië niet in alle gevallen voldoen aan de westerse maatstaven. In Tbilisi hebben de meeste kamers airconditioning en een eigen badkamer met douche en toilet. In de homestays is meestal sprake van gedeelde sanitaire voorzieningen.

Ik heb een klacht, waar/hoe kan ik deze indienen?

Het kan (helaas) altijd voorkomen dat je niet tevreden bent over de ontvangen service of dienstverlening of wanneer je van mening bent dat een deel van de reis niet naar redleijkheid is uitgevoerd. Je kunt je klacht, opmerking, suggestie en/of verzoek via onze digitale contactformulier bij ons indienen.

Ook via [email protected] ontvangen we je bericht graag. Om je eventuele klachten goed op te lossen willen we je verzoeken deze zo duidelijk en specifiek mogelijk uit te werken en te beschrijven, bij voorkeur ook voorzien van foto’s. Na het insturen van de klacht zullen we de ontvangst hiervan bevestigen. Binnen uiterlijk 30 dagen zullen we een inhoudelijke reactie op je klacht geven. Indien er sprake is van een klacht tijdens de reis verzoeken we je hierover direct contact met ons op te nemen zodat we kunnen proberen dit tijdens de reis op te lossen.

Touringo nieuwsbrief ontvangen?

De mooiste vakantiedeals direct in je mailbox!

*We sturen nooit spam